Balik yeayyy !

Assalamualaikum . :) ohoiii ! I'm back . Minggu ni kolej den bagi ktorg balik . So , aku balik laa . Gila tak nak balik . Dengan demam nya . Uhuk ! Perit laa . Penat nak mati orientasi . Isnin dah start kuliah . Wakwak ! Tengok jadual kuliah , masyaAllah . Ada yang straight 5 jam kelas . Tak de rehat . Acanooo ? Time sekolah dulu tahan lagi laa sebab ada kawan kawn yang bileh usik nak buat alat hilang ngantuk . Ni , tak kenal sesape kooottt . Cane nak kacau orang ?

Pas tu , pasal roomate . Alhamdulillah . Sekepala . Aku punya doa tak nak dapat roomate kelantan , sekali dapat jugak . -.- tu la kau mai . Tak suka sangat . Kan dah dapat kat kau . Pekat pulak kelantan dia . Dok pahe sepatah hare . Jangan sampai aku terjebak dengan loghat dia sudah . Sampai aku terjebak , memang naya jeeeee .

Then , pesen kolej aku ni apa tau . Atas bukit bhaaaiii . Lecture hall dengan asrama nasib tak jauh . Tapi yang sakit nya , masjid dengan dewan jauh nak mampuih dengan asrama . Keluar kolej , turun bukit . Pas tu belok sana , belok sini . Memang tired okayy ? Ecehh .

Nak cte pasal orientasi nii . Orientasi ni laa punca aku balik . Demam kot . Nak kata homesick , 20 peratus je . Selebihnya sebab kepenatan dengan orientasi . Bayangkan laa . Masa rehat memang tak cukup langsung . Pukul 4 pagi dah bangun , takut tak sempat nak kejar subuh jemaah . Malam pulak , aktiviti selalu habis pukul 11 . Tapi , dorang suka lepas kan pukul 12 lebih . Baju nak basuh pun tak de masa . Memang aku cop awal awal laa washing machine kat rumah ni .

Pas tu kaaannn . Ada sorang fasi ni . Aku kan rabun . Selalu bebeno haa dapat duduk belakang dewan . Pas tu , sorang fasi ni , aku baru tau yang dia india tau . Dia punya BM memang macam kita yang melayu . Nak dipendekkan cte . Aku minat laa dia . Dengan cool nya diaaa . Sekali rupanya india . K fine . Pas tu , ada sorang lagi fasi ni . Abang Hakim nama dia . Hensem dia , tak payah cte . Bab lead ktorg solat , memang best . Sedap sungguh bacaan quran dia . Dah laa comel . Haihh ! Tergugat .

Pas tu pas tu . Part paling rasa nak nangis . Aku dapat jumpa balik kawan kawan aku time kat SKSI dulu . Ya Allah . Rasa nak nangis . Padahal , ktorg datang dari tempat yang jauh tau . Lepas habis sekolah dulu , sorang tu pindah penang . Sorang lagi terengganu . Alih alih , matrik gopeng jadi tempat reunion ktorg . Alhamdulillah . Happy separuh mati . Serius !

Esok balik kolej dah . What theee ? Tak best okayy . Isnin dah start kuliah . Memang terbaik . Bak kata fadi , TERBAIK UNTUK ANDA . Tagline dorg untuk ktorg sepanjang orientasi . Dah . Lepas ni kena fokus belajar . Pengarah kolej nak ktorg dapat 4 flat . Memang study hard laa kan . Huhu ..

Okayy . Gtg yo . Assalamualaikum . :)

No comments:

Post a Comment