Perli ke apa tu , bah ?

Assalamualaikum . :) Sorry laa . Lama sangat private kan blog . Sebab takde topik nak share . Wuwu ~ Semalam , having a great day with my family . Alhamdulillah .. Kaklong cuti seminggu . So , aku ada kawan kat rumah ! * tak de laa macam zombie sangat kat rumah sorang sorang * Semalam , lepas Abah hantar kete pegi bengkel , kitorang berempat * Mimi dengan Udin ada kelas tambahan , so tak ikut . Hehe .. * pegi Alamanda . Bape abad dah tak jejak sana dengan Abah . Hehe ..

Dah tu , dah puas berjalan , Mak den ni pantang gilo nampak kedai kasut . Aku dengan penuh sabar , ikut laa Mak aku . * sekarang ni , aku bodyguard Mak tau * Mak dah pilih pilih , tanya aku mana yang lawa bagai , dapat laa yang berkenan . Kebetulan semalam Siti ada kat Alamanda tu haa . * kenapa aku cite ? * Mak dah melaram dengan kasut baru dia , * lepas bayar tu , terus pakai tau * aku dengan muka monyok ikut laa Mak ke hulu hilir cari Abah * Abah kalau Mak shopping , mana dia nak follow * dah jumpa Abah dengan Kaklong , Abah ngendeng sebelah aku .

" Asal muka monyok ? Seronok ikut Mak shopping ? "

" Seronok apa , kalau belanja orang Famous Amos , tak pe jugak . "

" Aih . Nak branded aje . Keje pun tidak . Alaa , kamu dah jadi PA Mak pun , okay apa . Tak de laa menganggur je kat rumah kan ? "

Dengan muka bengang nya ,

" Abah perli ke apa ? Orang bosan laa asyik kena ikut jee . Nak jugak keluar dengan kawan . "

" Okay okay . Nanti ajak kawan keluar . "

Terserlah tak ke - boring - an aku duduk kat rumah ? Malam tadi pun , Mak selamba je cakap ,

" Mak selalu tarik kamu ikut mak sebab kamu takde pape komitmen . Duduk rumah je . So , mak kesian . Mak bawak laa kamu ikut mak . "

Baiklah mak . Orang ikut . * syurga bawah tapak kaki mak wehh * Nasib baik mak aku . Kalau Mak orang lain , haa .. tak tau nak respons apa . =.= Hidup jadi budak lepas SPM ni , sangat boring ! hari hari buat benda yang sama . Yang mana kerja , lain cite laa . Kutip pengalaman enn . Yang tak keje , macam aku ni ? Asyik kena perli jee . Macam macam laa . Nasib baik wa punya hati ada baik . Kalau tak , lu punya muka wa kasi pecah laa . :P * okay tetiba nak jadi gengster *

So , tunggu next post laa . Kau kering idea laa . Maaf ye . See you . Assalamualaikum . :)

No comments:

Post a Comment