Assobarul minal Iman . :)

Assalamualaikum . :) Hehe .. update post adalah kerjaya aku sekarang . :) makanya , setiap hari laa aku hadap lappy , lappy pun hadap aku . * karma * kbai . hah .. post title tu , ASSOBARUL MINAL IMAN . maksud bahasa melayu nye , SABAR ITU SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN . SEBAHAGIAN kay ? bukan SEPARUH sebab kebersihan pun SEBAHAGIAN daripada IMAN kita . haa .. tak caya ? lu pikir laa sendiri . Sabar sifat terpuji tau . orang yang sabar ni , iman dia kuat tau . means , orang tu memang ready nak terima apa jua dugaan yang datang dalam hidup dia sebab dia tau , Allah bukan saja saja nak uji dia . orang macam ni laa yang aku nak dalam hidup aku . biar dia guide aku , supaya aku jadi lebih PENYABAR . haa ..
Memang tak nafi laa , aku bukan seorang yang PENYABAR . aku kuat melenting . tambah tambah kalau aku tengah penat . hah ! jangan harap laa nak kacau . =.= * macam singa kay * tapi , kalau aku dah memang tengah marah , memang aku tak jumpa cara lain , aku mesti nangis sebab nak lepas kan geram . * padahal agama dah ajar , tengah marah , elok laa amek wuduk * wuwu .. Islam sangat mudah kan ? sabar je , iman kita terjaga . haa .. jaga kebersihan je , iman kita terjaga jugak .
so , moralnya , nak tingkatkan iman bukan nya susah pun . just ubah yang mazmumah kepada mahmudah . buat dengan penuh sabar dan istiqamah . insyaAllah .. hati kita mesti tenang . :) righto , assalamualaikum . :)

No comments:

Post a Comment