Walawehh . :D

Assalamualaikum . :) hee ~ bertemu kembali . * dah macam program tv . kbai * raya cina ni , aku dengan family memang terperuk je kat rumah . tak pi mana mana punn . duduk rumah , membina dan menternak lemak . ehehe .. :D * aku je tuu * tapi tapi , Jumaat lepas kan , aku Mak Mimi ikut Abah pegi Port Dickson sebab Abah ada meeting . k fine . alang alang bercuti sekali . ngee ~
15 Feb 2013 , Jumaat .
" lepas solat Jumaat kita gerak k ? "
Abahku tercinta call mak suruh siap cepat nak gerak lepas Jumaat . sebab abah ada meeting around 4 . * apakahh . hari first dah nak meeting * so , Mak pun bising la suruh aku dengan Mimi siap kemas barang apa semua . Kaklong dengan Udin tak ikut sebab ada homework and Kaklong pulak nak exam . so , study . heh .. dah siap , abah pun dah balik dari solat , kitorang bertolak le .
" Sarah , bawak kete . Abah mengantuk laa . "
" Uih ! boleh je . meh tukar tempat . "
Abah baru je cakap cm tu , Mimi dah bising .
" Ayah . tak payah . Kakngah tak de lesen laa . kang tah pape je dia bawak . "
Mak pun sokong kan je . adoyy .. auto je pun . tekan minyak je sudah . tak payah nak masuk gear pape . tapi , dok bantai ada polis , naya jugak laa . hee ~ :D dah bergaduh gaduh dalam kete , makanya kitorang pun sampai laa kat PD nye . meeting abah kat Lexis Hotel . best wok ! hotel tuh , sebelah rumah rehat abah . * lamo dah den dengan family tak stay PD * sampai je , check in cm batak sikit . kitorang dapat chalet atas air . view memang lawa laa . tenang jee . :) dah masuk bilik , abah sebok siap nak pi meeting . maka , tinggal lah kami 3 beranak kat atas air tuh . HAHA ..
" Sarah , jom jalan jalan nak ? kita jalan jalan kat luar , beli pape ke . nanti kome mesti lapo . "
" Ala boleh je . hah ! Ala drive jom ! heheh .. "
Mak terus tak nak . heh . takpe . haha .. kiranya , petang tu kitorang duduk je dalam bilik . tak keluar mana mana sebab Mak tak berani nak drive sorang sorang . fine .
Malam pun , abah hantar je kitorang kat kedai makan , then abah tinggalkan . * nasib kedai tak jauh dengan hotel * so , hari first kat PD sangat boring . pfftt ~
16 Feb 2013 , Sabtu .
Celik mata je , online . gila uhh . dah , sape suruh Abah pepagi buta dah ada meeting . haihh .. kitorang pun duduk laa dalam bilik . pas tu , Mak plan nak pegi gim . okay . tinggal aku dengan Mimi . tiba Mak call .
" Sarah , sat lagi Maksu datang . kamu kemas sikit bilik tu . katil tu , kemas . baju Abah sepah sepah tu , lipat masuk dalam beg . "
Salam tak de , terus bagi aku arahan macam macam . Mak mak . ni pun tak sempat nak cakap pape , dah ditutup nya fon . cait ! so , aku guna kuasa veto aku as a sister , suruh Mimi kemas . muahaha .. bilik besar nak mati , katil ada dua , kepala dia nak bagi aku kemas sorang . hailaa .. then , lama tu , maksu dengan anak anak dia pun sampai laa . * dah ada Maksu , senang nak berjalan en . ada kereta * petang tu , kitorang pegi lepak kat Teluk Kemang . hujan weh . tak syok . * so , aku pendekkan cite * dah lepak kat Teluk Kemang , apo laie . Aku dengan Mak aku kalau dah sampai PD , kompom nye nak singgah pasar malam kat Batu 4 tuh . ngeh ngeh .. memang tak ingat dunia laa beli makanan kat situ . time kat pasar malam ni laa jumpa abang askar hot tuh . pheww ~
Dah habis shopping kat pasar malam , balik bilik je , semua kebulur tahap gila . kitorang lepak kat balcony bilik . * Abah wasn't there . meeting * aku tak tau pasai pa nafsu makan aku malam tu , menjadi jadi gila . lepas satu , satu aku telan . lapaq wuyy . kalau aku timbang masa tu jugak , dah semestinya naik sekilo . * sekilo ? puihh ! * hari sabtu tak banyak sangat benda jadi nye . just lepak lepak , makan haa . * makan adalah aktiviti yang WAJIB ye *
17 Feb 2013 , Ahad .
Ehee ~ hari ni kitorang check out . wuwu ~ tak nak . haha .. so , befoe kitorang check out , kitorang ( aku , Nabila , Mimi , Nadiah and Ikin ) pegi jalan jalan area hotel . pada mulanya , nak mandi laut kejap . tapi , hampa . air laut kat area situ KOTOR . euww ~ so , kitorang balik hotel , tengok macam macam outdoor games ada . so , kitorang main laa . mula mula kitorang plan nak main SEGWAY . korang penah main benda tuh ? best wok ! macam bawak motor je . ehee ~ :D masa main SEGWAY , sumpah kelakar . mula mula , gayat laa jugak nak handle en . tapi dah dapat main , dah biasa , memang memoyo jee la main .
Kitorang dah puas main SEGWAY tuh , kitorang nak naik basikal . nak jalan jalan area Lexis dengan Grand Lexis . so , berebut nak naik basikal besar laa bagai . huhu .. masa naik basikal ni , moment paling best kitorang penah ada . Ikin nakal tau . dia dapat basikal yang ada loceng . so , macam jakun sikit laa . asyik nak main je . bising woo ~ so , kitorang pun round round laa macam kanak kanak riang ria raya kat situ . habis semua guard , mamat keje kat situ , akak akak tu semua kitorang tegur . then , kitorang saje nak kenakan Ikin . kitorang tinggalkan Ikin sorang sorang . kitorang ingatkan dia tak dapat kejar kitorang . rupanya dia dari jauh dah main loceng basikal dia . kitorang gelabah sebab makin kuat bunyi loceng dia * means dia makin dekat laa * sekali dari jauh dia memekak . " korang ingat korang boleh tinggalkan Ikin ? NO NO NO .. " adoyy , bila pusing belakang tengok dia dah nak dekat . aku tergelak habis laa sebab tak jadi nak kenakan dia . dah gelak gelak , tak dapat control basikal , aku Nabila dengan Ikin terlanggar . jatuh . sakai gila . pas tu bukan nak bangun . gelak memanjang . HAHA .. Ikin Ikin . nakal semedang . :D
dah puas naik basikal , aku dengan Nabila try nak main memanah . wee ~ mula mula macam tak yakin laa . tapi dah 2 3 kali shoot , boleh laa even tak kena tengah en . hehe . * ada gambar , tapi tak masuk dalam lappy lagi * memang kitorang before checkout tuh , menggila habis laa . abang abang guard apa semua yang duduk kat lobi pun dah cam muka kiorang sebab asyik main game pas tu pasal basikal tu laa . menggila . asyik nak gelak jee . :)
dah puas main , kitorang balik bilik nak kemas barang . agak ke-sedih-an laa kat situh . sampai lobby , ada abang ni , " ehh . laa .. korang nak balik dah ke ? tak dapat nak tengok muka korang yang bahagia main basikal lagi . " ayat farewell dia memang tak boleh blaa . haha .. so far , i had so much fun with my little cousins . even sekejap je kitorang cuti kat situ . tapi , seronok . :) * ado gambar nanti , den upload yo *
P/s : cite ni aku saje nak letak kat sini . tak suka ? suka hati lah . blog ni , HAK AKU . so , ikut aku laa nak buat apa en . :) pecah kaca pecah gelas , lepas baca harap suka . * okay . tak berkaitan langsung pantun nya * until we met again . assalamualaikum . <3