Dalam diam ..

Assalamualaikum . Apa habaq semua yang baca blog cek ni ? Harap nya sihat sihat naa . Hari ni kita main redah macam macam loghat k ? Kelantan , Terengganu , Perak , Negeri Sembilan semua aku nak redah . * ini semua foyyooo * Kalau orang Melaka , pangkal ayat mesti ada " ek " kat belakang tuu . Mana aku tau ? Aihh . Kan aku cakap , aku main redah jee . Hee ~ sedap celah gigi kau je nak main redah . =.= okay , back to the topic . Aku kalau menyimpang jauh , tak reti nak gostan balik . Haa ..

Manusia sangat pandai simpan perasaan kan ? Macam Nad cakap semalam , " kalau tak de perasaan nervous , bukan manusia laa tu . " . Kita sorok dalam dalam pun perasaan tu , kalau dah nama nya MANUSIA , memang akan obvious semua tuu . So , tak mustahil kalau kita semua ada pengalaman orang suka kita dalam diam , orang benci kita dalam diam , orang senang dengan cara kita dalam diam . Kan ? Paling selalu aku dengar kes orang suka dalam diam . Aww ~ bak kata omputih , secret admire . Mesti bahagia tahap dewa kan kalau orang admire kita senyap senyap . Tak kira laki atau perempuan lahh . Sape ada pengalaman , kita serupa . Haha ..

Sesetengah yang suka sangat buat benda dalam diam ni , mesti dia sabar gila dengan perasaan dia . Maklum laa . Human being . Tahap sabar tu , tinggi mana laa sangat . Kalau jenis tak kuat iman , lagi laa . So , pada pandangan aku , semua yang dalam diam ni sangat menguji kesabaran . * pengalaman * Let say , kita tak suka someone . Dah tahap meyampah dah ni . Ikut kan nafsu gajah kita , mesti nak sembur jee orang yang kita tak suka kan ? Tapi , kalau korang fikir balik , sape kita nak tak suka orang . kita pun manusia yang selalu buat salah . Even tak lari pun dari buat salah . So , muhasabah diri kita sama sama .

Benda ni , aku bukan cakap suka suka . Tapi , aku tuju pada someone . Kalau kau rasa kau hebat , face to face dengan orang yang kau tak suka tu . Tak perlu nak lepas kan perasaan tu kat orang yang tak bersalah . Jangan pengecut sangat laa . Boleh cte laa kau berani nak cakap macam macam belakang dia . Sebab kau tu , dah complete PENGECUT nya nak direct dengan dia . Heh .. Bosan dengan perangai orang yang macam ni . * rasa nak lempang sampai mati uhh

Makanya , tiba sudah ke penghujung siaran . Sehingga kita bertemu di lain hari , assalamualaikum . * ada gaya pengacara tv takk ? * Anyway ~


Saya tau saya nampak gemok . Okayy .

P/s : Rasa kelakar awok cakap macam tu dengan kita malam tadi . :P

4 comments:

  1. haha mai. kecomelan terserlah di situ. semalam after habis JPJ. terus terfikir. mesti dah jarang jumpa lepas ni. uhuk :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. NOOOOOOO ~ jangan cakap macam tuu . jangan sesekali k . dah ada lesen , lagi senang nak jumpa . TAU ? JANGAN CAKAP MACAM TUU . SEDIHH ~

      Delete
  2. aaaaaaaaa. ayah kita mana bagi lepas mai. confirm jarang punyaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jikalau begitu , ktorg datang serang rumah ain . haa ~ ktorg dah tau rumah ain . bawak cikgu sham dengan CIKGU faiz . haha

      Delete