Sekadar merapu merepek . :)

Assalamualaikum . :) i have some questions here .
1 . kenapa perlu mencapub semata mata nak hot ?
2 . asal ada macam macam perangai manusia dalam dunia ni ?
3 . perlu ke kita malu kalau guna fon cokia je ?
4 . kenapa kalau pergi mana mana , perempuan mesti nak nampak lawa sentiasa ?
5 . lelaki kalau merokok , memang nampak cool eh ?
6 . betul ke gelak perempuan bunyi dia nampak lagi ikhlas daripada laki ?
Haa .. sape boleh jawab ??
soalan ni selalu je ada dalam minda aku , tapi tak tau nak tanya sape . hee ~ :D so , aku tanya , biar laa aku try jawab . * guna akal logik laa . kot ? *
okay . soalan 1 . sekarang kalau tengok kat FB ke , twitter ke en , ramai je yang mencapub tak tentu pasal . * maaf kalau terasa * macam ada sorang friend aku kat FB . semak doh nampak nama dia asyik dok update macam macam . memang tu ke cara dorang nak dapat gelaran HOT kat social network ceni ? add orang banyak banyak , pastu snap pictures lawa lawa hensem hensem * kononnya * , pas tu upload . caption yang negatif supaya orang positif kan balik caption tuh . apakahh ? tak payah laa nak mencapub . bukan semua boleh terima apa yang kita buat kan . so , tak perlu nak HOT HOT sangat sebab tak rugi pun kalau kita tak HOT macam certain orang . just be yourself , sebab trust me . kalau korang dah HOT , korang mesti bangga diri , RIAK . kan tak elok cam tu . :)
Soalan 2 pulak . haiyaa .. kena laa ada macam macam jenis manusia dalam dunia ni . ce kalau semua nya stok baik je . tak de orang jahat . polis nak cari makan cane ? kan ? lagipun , dah memang karma . kalau baik , lawannya jahat . kalau cantik , lawannya hodoh , kalau tinggi lawannya rendah . haa ~ its normal . sama macam friendship . dalam satu geng , kalau ada 7 8 orang satu geng , means ada 7 8 jenis peel laa . baru meriah friendship tu . kan ? kalau semua jahat pun , tak jadi apa . musnah jugak dunia ni nanti . haa .. * tak tau laa boleh terima ke tak jawapan tuh *
Yang ke 3 pulok . hah ! yang ni . aku memang tak faham . =.= mentaliti orang melayu memang kolot kaann ? tau laa dah maju . tapi salah besar ke kalau pakai fon capuk je ? janji dapat call dengan message orang yang tersayang . daripada ada fon mahal , tapi contact tah sape sape . paling tak boleh blaa , nak MEMBAJET DENGAN ORANG YANG MACAM KAU SORANG JE DALAM DUNIA NI PAKAI FON CANGGIH . puihh ! :P aku benci orang ceni . salah besar eh kalau tak pakai fon touch screen ? sampai kena bawa pi mahkamah ke kalau tak guna ? so , korang yang tak de fon canggih or dikatakan kolot tuh , tak payah laa nak malu sangat . janji ada alat komunikasi nak contact dengan orang . tak menyusahkan sesape pun . lantak pi lahh nak watsapp ke viber ke apa . peduli kan ! nak malu pun , biar bertempat . okayy ? * jawab dengan penuh emosi ye *
right . move to next quest . hmm ? perlu ke ? sebab aku kalau keluar , aku main redah je pakai baju . tak de nak melawo sangat lahh kan . sebab kalau dress up sangat , aku jadi rimas . so , aku tak dapat nak jawab soalan ni . hmm .. =.=
Soalan 5 . haha .. cool ke kalau merokok ? tak takut mati ehh ? aku memang pantang gila kalau adik ke abah ke kawan kwan ke merokok . haa .. sebab aku teramat sungguh nan sekali tak suka orang yang merokok . * benci la kiranya * em , nak kata benci sangat tu , tak laa . sebab kita kalau benci sesuatu , jangan melebih lebih sebab nanti apa yang kita benci tu akan dapat kat kita balik . so , bagi aku kan , tak cool mana pun kalau laki hisap rokok pas tu hembus asap rokok macam bagus je gaya muka . kadang kadang rasa nak bagi lempang je kat muka tu . haihh .. tak cool laa . lagi cool kalau korang labur duit kat benda yang berfaedah . haa .. :)
Last quest . perempuan gelak bunyi lagi ikhlas dari laki ? from my point of view , absolutely yes . sebab aku perempuan . haha .. :D tapi , rasanya kalau nak fikir ikhlas tak ikhlas , perempuan lagi terror bab gelak gelak ni . bagi aku , laki gelak lagi ikhlas sebab dorang tak macam perempuan , ada sifat hipokrit sesama jenis . laki kalau tak suka , memang dia cakap * macam boys dalam kelas aku laa * laki memang tak pandai hipokrit macam perempuan . perempuan punya gelak , banyak makna . kalau dah tahap mengilai tu , yang tu mencapub . kalau gelak sebab memang kelakar , sangat sweet . kan ? kalau gelak biasa biasa , means tak de mood . so , perempuan pandai tunjuk expression melalui cara dorang gelak . kalau aku , memang tak payah cakap laa . gelak memang hobi . :D tapi kalau tengah tak de mood , aku senyum je laa . tak kan nak terbahak macam nak terkeluar anak tekak en . hee ~ so , sekarang , sama je perempuan dengan laki . ikhlas tak ikhlas , terpulang pada individu tu sendiri . kan kan ? aku tau aku dah makin merepek . HAHA .. baik aku chau dulu . heeee ..
P/s : abah , kalau tak dapat S3 , Blackberry 10 pun jadi laa . * muka tak bersalah * fon dah rosak ni haa . tunggu nak mati je tu . * aku minta ni bukan sebab malu fon cokia ke apa eh . fon aku memang dah rosak teruk *

No comments:

Post a Comment